Узаконення самобуду

– це  оформлення повного пакету документів на вже юридично- створений об’єкт.

22 березня 2018 року прийнятий Закон про внесення змін до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт № 3696 від 22.12.2015 р.
17 квітня 2018 року Закон підписано Президентом. Закон в дію не вступив. Цей Закон регламентує спрощений порядок введення в експлуатацію самочинно збудованих (без дозволу на виконання будівельних робіт) об’єктів (будівельна амністія).

Які об’єкти можуть бути введені в експлуатацію за цим порядком:

  • індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові;
  • дачні будинки загальною площею до 300 квадратних метрів;
  • господарські (присадибні) будівлі і споруди загальною площею до 300 квадратних метрів, збудовані у період з 05 серпня 1992 року до 09 квітня 2015 року;
  • будівлі і споруди сільськогосподарського призначення I і II категорій складності, збудовані до 12 березня 2011 року.

Штрафні санкції за самочинне будівництво для замовників, які вирішили скористатись цим порядком, не застосовуються!

Також варто розуміти, що в результаті один примірник декларації після його реєстрації повертається замовнику, а інший залишається в відділі державного архітектурно-будівельного контролю, який його зареєстрував. Дата введення в експлуатацію об’єкта – це дата реєстрації заяви про готовність об’єкта до експлуатації.

Ціна і термін

Від 3000 грн. Від 10 робочих днів


Необхідні документи

1.Дві копії заповненої декларації; 2.Звіт про проведення технічного обстеження об’єкта з інформацією про можливості його надійної і безпечної експлуатації (крім індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів включно, господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 100 квадратних метри включно); 3.Копії, засвідчені у встановленому порядку – документ, що засвідчує право власності або використання земельної ділянки, на якій знаходиться об’єкт; 4.Технічний паспорт (з приміткою про проведення технічного огляду).


Результат

1.Отримання на руки технічного паспорту на житловий будинок; 2.Документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку; 3.Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (у разі, коли в документі, що посвідчує речове право на земельну ділянку, відсутні відомості про її кадастровий номер); 4.Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам (декларація про готовність об’єкта до експлуатації); 5.Документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси; проведення державної реєстрації права власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна.